Najważniejszym elementem obróbki tekstu po podpisaniu umowy wydawniczej jest jego redakcja. Wszelkie nieścisłości merytoryczne, mankamenty w konstrukcji fabuły lub błędy zostają wyjaśnione przez redaktora, który kontaktuje się z Autorem jeszcze przed wprowadzeniem zmian do tekstu. Autor zapoznaje się z listą uwag do książki przygotowaną do redaktora i wspólnie zastanawiają się nad całokształtem. Rozpoczyna się praca redakcyjna, a każdą rzecz, co do której redaktor ma wątpliwości, konsultuje z twórcą tekstu. W ten sposób Autor ma pewność, iż żadne z jego sformułowań nie minie się z początkowym zamiarem, zaś jego tekst zyska lekkość, dzięki której będzie przystępniejszy w odbiorze dla czytelnika.
Po zakończeniu procesu redakcji, który trwa, w zależności od objętości książki, około miesiąca, Autor otrzymuje plik z poprawkami do zaakceptowania. W ciągu tygodnia może też wzbogacić tekst o kilka dodatkowych zdań, jeżeli uzna takie zmiany za niezbędne. To czas na dokładne zapoznanie się z poprawioną przez redaktora wersją książki i wyjaśnienie drobnych kwestii, jeżeli takowe zostały pominięte wcześniej.
Następnie tekst trafia do łamania. Operator DTP wlewa w przygotowany layout publikacji, a stamtąd plik trafia do korekty. Błędy, które pozostały w tekście, są eliminowane przez korektora, a później nanoszone przez łamacza na plik, który znów trafia do korektora. Jeżeli znajdą się tam jeszcze jakieś usterki, zadaniem korektora jest ich usunięcie i dopracowanie książki do ostatecznej formy.
Gotowy plik trafia znów do Autora, by mógł go zaakceptować, a stamtąd zostaje przesłany do drukarni.
Zaraz po podpisaniu umowy, równolegle z procesem przygotowania książki do druku, rozpoczyna się proces promocji. Wyznaczane są najważniejsze daty, takie jak premiera książki oraz ustalenie przedsprzedaży. Wszelkie działania marketingowe, skonsultowane z Autorem jeszcze przed zawarciem umowy, a także zgłoszenie książki do hurtowni i Empiku, nie mogą dojść do skutku bez projektu okładki. Najważniejszą czynnością jest więc zaprojektowanie okładki książki.
Przede wszystkim kierujemy się wizją Autora, ale równie ważny jest przekaz okładki i jej potencjał marketingowy. Książka musi zachęcić czytelnika do zapoznania się z treścią lektury. Grafik, opierając się na wskazówkach Autora i doświadczeniu, stwarza trzy propozycje, spośród których Autor wybiera tę, która najbardziej przypadnie mu do gustu. Jeżeli Autor ma drobne sugestie względem wybranego projektu, grafik może je uwzględnić.
Druk książki trwa, zależnie od wybranego nakładu, od czterech do czternastu dni. Kiedy otrzymamy gotowy nakład, zajmujemy się rozesłaniem egzemplarzy pod różne adresy. Dowolna część nakładu trafia do Autora, jako że jest on pełnoprawnym właścicielem wszystkich egzemplarzy i może zdecydować, jaka część z nich trafi do dystrybucji. Siedemnaście egzemplarzy książki trafia do bibliotek określonych przez ustawę, kilka bądź kilkadziesiąt zostaje przeznaczonych na cele promocyjne (czyli np. do patrona medialnego zgodnie z umową o współpracy), a resztę rozprowadzamy po hurtowniach, z jakimi współpracujemy, w tym również do Empiku.
Gotowa książka obecna jest również na imprezach branżowych. Sprzedaż prowadzimy zarówno podczas Targów Książki, jak i wydarzeń stricte podróżniczych, np. podczas Kolosów. Zapraszamy wówczas Autorów do aktywnego uczestnictwa w przedsięwzięciu. To okazja do spotkania się z czytelnikiem i bliższego poznania rynku wydawniczego.