Próba ocalenia indywidualności
Kronika otępienia to zbiór wierszy, których nie da się łatwo sklasyfikować. Nie jest to typowy tomik poetycki, który ukazuje nam piękno świata w spójny i harmonijny sposób, a raczej eksperyment literacki przypominający fragmenty z różnych momentów i różnych perspektyw. Nie jest to także chronologiczna opowieść, lecz mozaika wspomnień, myśli i uczuć autora.
W dążeniu do zrozumienia
Jednym z kluczowych tematów, które porusza autor w tomiku, jest wszechobecne, narastające zobojętnienie. Żyjemy w czasach, w których jesteśmy zasypywani informacjami, a jednocześnie coraz bardziej odcinamy się od rzeczywistości. Kronika otępienia próbuje zrozumieć to uczucie, bada jego przyczyny i skutki. To ból obserwacji, jak świat staje się coraz bardziej obojętny na cierpienie i niesprawiedliwość.
Liryczne remedium
Ów tomik jest również próbą znalezienia lekarstwa. Autor poszukuje go w obrazach i rytmie poezji w nadziei na odnalezienie czegoś więcej niż tylko ucieczki od rzeczywistości.
uwaga – fragment tomiku
jedno twoje słowo które utuli to nie to
co mądrości uliczne rzucane w eter
spacer gdy każdy krok to miara rzeczy
nie tym co straceńcze nasze marsze
bardziej pragnę ale wciąż sączę
i nie da mi rozchwiana równowaga
spojrzeć na ciebie w milczeniu
wreszcie zamilczeć w spojrzeniu
patrzę w zmoczone deszczem okno
wpatruję się w szarość – nic nie czeka
i ptak przelatuje jak sygnał radaru
jak zwitek z pilną wiadomością gryps
Kronika otępienia to elegancko wydany tomik poezji, którym każdy kolekcjoner książek mógłby się pochwalić, mając takowy na półce. Jest to książka niewielka, lecz niosąca ze sobą bogatą treść.
Możecie również przesłuchać wybranego wiersza z tomiku na kanale Poezja Ma Głos: „Żywe wraca”.
Piotr Figas urodził się w 1971 roku, jest absolwentem filologii słowiańskiej i filologii polskiej Uniwersytetu Szczecińskiego. Obecnie pracuje jako polonista w Zespole Szkół Nr 2 im. Noblistów Polskich w Choszcznie. Przygotowuje młodzież do konkursów i wystąpień publicznych. Jest także czynnym uczestnikiem warsztatów teatralnych w Zamku Książąt Pomorskich w
Szczecinie od roku 2006 oraz aktorem Pracowni Teatralnej Stół.